The Song of My Life

Thursday, April 28, 2011

too much K-pop?

Korean Wave @ K-pop kian melanda di Malaysia. Ok, tu aku tak kisah, sebab aku pun minat K-pop. AKu minat K-Drama dan K-pop ni dari aku darjah 3 (9 tahun) sampai la sekarang. kau kira dah berapa tahun aku minat benda alah ni? tahun ni aku 17 tahun. Haa.. kira-kira... 8 tahun!!! masalahnya, perlukah artis-artis Malaysia meniru gaya mereka? Kisah Erul AF9.. tu lain cerita... kira hebat la jugak dia.. boleh nyanyi lagu K-pop sampai rasa nak baling remote Astro pun ada. tapi nak harapkan korang nyanyi... haish.. bunyi pun tak de. Ni.. ada satu cerita ni.. aku merayap-rayap di Facebook. Aku terjumpa la pulak satu link ni:

aigooo! perlu ke weh? kau nak tiru gaya artis korea.. boleh jual ke weh? hoi hoi hoi ni MALAYSIA. mari saya ulang lagi.. ni MALAYSIA. bukan Korea. dah tak de idea lain ke? Kau nak tiru gaya mereka? aiyo.. buat malu je la weh. buat kena kutuk je dengan mereka. ok, kalaulah.. kumpulan ni berjaya, bagi aku la kan, tak adil! Cara kau jadi artis terlalu senang. Kau tak pernah jadi trainee. kau tak perlu tunggu selama beberapa tahun. Kau tak pernah kena maki dengan Trainer kau. senang cerita kau tak pernah bersusah-payah nak jadi artis! ni tak adil! Mereka tu, hampir sepuluh tahun jadi trainee. ingat senang ke hari-hari tidur 3 jam sehari? Ingat tak sedih ke Talent Agency mcm SM Entertainment tu buat kita macam bola.. tendang sana tendang sini masuk talent agency lain macam JYP pergi SM, SM pergi CUBE?! INGAT SENANG KE WEH?! Lagipun, Malaysia ada irama sendiri. cuba nyanyi lagu irama malaysia.. siapa nak nyanyi kalau bukan korang. aku? nak nyanyi macam mana.. ada banyak benda lagi aku kena buat. haish! confirm la masuk dalam KBS World sebab meniru gaya. buat malu je.

No comments:

Post a Comment